Gadżety, gadżety i jeszcze raz gadżety
Bez wątpienia należy przyznać, że jednymi z najskuteczniejszych narzędzi stosowanych we współczesnej reklamie są różnorodne gadżety reklamowe. Klienci bardzo lubią otrzymywać darmowe prezenty, a przedsiębiorcy, którzy decydują się na takie gadżety, szybciej zdobywają sympatię otoczenia i większą lojalność pozyskanych klientów.
Zasadą jest, że gadżety reklamowe powinny być dostosowane do rodzaju branży, w której działa przedsiębiorca, a także do gustów jego klientów. Tak więc, w przypadku gdy firma trudni się sprzedażą części samochodowych, stosowane przez nią gadżety powinny oscylować wokół branży motoryzacyjnej, by stanowić idealne dopełnienie oferty firmy.
Inna zasada doboru gadżetów zakłada, że gadżety nie muszą być zgodne z branżą, lecz obowiązkowo muszą sprawić, by klient chciał je używać przez długi okres. Nadrukowana na nich wówczas marka, nazwa lub logo przedsiębiorcy na długo zapadnie w pamięć klienta.
Gadżety dla dzieci dołączone do produktów sklepowych
Sposobem na uzyskanie opisanego wyżej efektu jest obdarowywanie klientów i kontrahentów prezentami przeznaczonymi dla ich pociech. Dołączanie do oferowanych produktów niewielkich zabawek z nadrukowanym logo firmy gwarantuje, że będą one w domu klienta przez długi czas. Typowe gadżety dla dzieci mogą stanowić nie tylko prezenty dla klientów odwiedzających przedsiębiorcę w jego siedzibie, ale także gratisy dołączane do produktów sprzedawanych detalicznie w sklepach.
A jeśli klientami są dzieci?
Jeszcze łatwiej jest wypromować produkty, których adresatami są małe dzieci. Tutaj nie tylko łatwiej jest je zareklamować, ale przede wszystkim łatwiej jest dotrzeć do docelowej grupy klientów. Rzadko który rodzic jest w stanie odmówić dziecku zakupu ulubionego soczku z marchewki, jeśli do butelki przyklejone są gadżety dla dzieci pod postacią figurek z ukochanej dobranocki.