Jeśli zdecydujemy się na gadżety reklamowe to oczywiście musimy brać pod wagę to, że dla przedsiębiorstwa jest to koszt, a dla klienta darmowy prezent. Chodzi o to, że nie można pobierać opłat od klientów za to, że otrzymają konkretny gadżet reklamowy. Nie oznacza to bynajmniej, że firma reklamująca się także otrzyma gadżety reklamie od producenta zupełnie za darmo. Chyba, że dla niego to również forma reklamy. Nie mniej jednak najczęściej jest tak, że reklamodawca ponosi koszty związane promocja swojego przedsiębiorstwa. W związku z tym należy wszystko dokładnie przemyśleć, a każdy element musi mieć swoje zadanie i konkretne nadruki. Tylko i wyłącznie dzięki temu zwiększamy szanse na to, że reklama przyniesie pożądany skutek jakim jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. Można zatem powiedzieć, że dobrze przeprowadzona kampania reklamowa zwraca koszty jej organizacji.Jednym słowem balony reklamowe dla klienta będą darmowe. Dzięki temu rozpowszechnimy szybciej i bardziej swoją reklamę. Oczywiście mogą być one dostępne dla klientów odwiedzających dany sklep. Niezależnie od miejsca i sposobu wręczania takich gadżetów reklamowych zawsze będą one za darmo dla klientów. Wszystko to dlatego, że gadżet reklamowy właśnie a takie zadanie. Nie niej jednak jeśli będzie on dołączony do produkty ze standardowej oferty to już jak najbardziej za taki artykuł klient zapłaci.
Mimo to wspomniany balony reklamowe będzie dodatkiem, a więc również za darmo. Jak już zostało wspomniane to, że klient otrzyma taki balon bez płacenia nie oznacza, że wszyscy tak go pozyskają. W końcu reklamodawca koniecznie musi za niego zapłacić. Zatem każdemu powinno zależeć na tym, by jak najlepiej została wykonana cala kampania promocyjny,w tym również nadruki na gadżecie reklamowym.
Wszytko to dlatego, że dzięki temu Balony reklamowe mogą być skuteczną reklamą, a co za tym idzie poprawią znacznie sprzedaż produktów bądź też usług jakie oferuje konkretny reklamodawca. Z pewnością fakty, że jest to darmowy prezent dla klienta od danej firmy pomaga w zainteresowaniu reklamą, a w następstwie tego jej ofertą.